РОЗВИТОК ПЕДАГОГІКИ І ШКОЛИ В УКРАЇНСЬКІЙ ДЕРЖАВІ
Цей період розпочинається з 1991р. і триває донині. Для надання
національного характеру шкільній освіті в перші роки незалежності України було
затверджено «Концепцію середньої загальноосвітньої школи України» (1991р.),
розроблено Державну національну програму «Освіта» («Україна XXI століття», 1994р.),
ухвалено Закон України «Про загальну середню освіту» (1999р.). Національна
Доктрина розвитку освіти (2001р.) визначила пріоритетні завдання шкільної освіти
на початку XXI століття. Створена нормативно-правова база забезпечила
діяльність таких навчальних закладів: середня загальноосвітня школа —
загальноосвітній навчальний заклад І-III ступенів (І ступінь — початкова школа,
II ступінь — основна школа, III ступінь — старша школа, як правило з профільним
спрямуванням навчання); спеціалізована школа (школа-інтернат) — загальноосвітній
навчальний заклад І-III ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів і
курсів; гімназія — загальноосвітній навчальний заклад II-III ступенів з поглибленим
вивченням окремих предметів згідно з профілем; ліцей — загальноосвітній навчальний
заклад III ступеня з профільним навчанням і допрофесійною підготовкою; колегіум
— загальноосвітній навчальний заклад III ступеня філологічно-філософського та(або)
культурно-естетичного профілів; загальноосвітня школа-інтернат — загальноосвітній
навчальний заклад з частковим або повним утриманням за рахунок держави дітей,
які потребують соціальної допомоги; спеціальна загальноосвітня школа
(школа-інтернат) — загальноосвітній навчальний заклад для дітей, які потребують
корекції фізичного та(або) розумового розвитку; загальноосвітня санаторна школа
(школа-інтернат) - загальноосвітній навчальний заклад І — III ступенів з відповідним
профілем для дітей, які потребують тривалого лікування; школа соціальної реабілітації
— загальноосвітній навчальний заклад для дітей, які потребують особливих умов
виховання; вечірня (змінна) школа — загальноосвітній навчальний заклад II-III
ступенів для громадян, які не мають можливості навчатись у школах з денною
формою навчання; позашкільний навчально-виховний заклад — навчальний заклад для
виховання дітей та задоволення їхніх потреб у додатковій освіті за інтересами;
міжшкільний навчально-виробничий комбінат — навчальний заклад для забезпечення
потреб учнів загальноосвітніх навчальних закладів у профорієнтаційній,
допрофесійній, професійній підготовці.