«Із безлічі професій на Землі, Які вже є, яких ще будуть вчити, Є головна, як вічний сущий хліб, І назва цій професії – УЧИТЕЛЬ»
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS Четвер, 2024.03.28, 16:36 |Вітаю Вас Відвідувачі
Категорії розділу
1020-річна історя освіти в Україні:традиції, сучасність і перспективи [1]
ХРИСТИЯНСТВО І РОЗВИТОК ОСВІТИ В КИЇВСЬКІЙ РУСІ [1]
РОЗВИТОК ШКОЛИ І ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ В УКРАЇНІ [1]
ПЕРІОД КНЯЖОЇ ДОБИ [1]
ОСЕРЕДКИ ШКІЛЬНИЦТВА XIV-XVI СТОЛІТЬ [1]
ПЕРІОД СЛОВ'ЯНСЬКОГО ВІДРОДЖЕННЯ [1]
ПЕРІОД КОЗАЦЬКОЇ ДОБИ [1]
СТАНОВЛЕННЯ МОДЕРНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ, ПЕРІОД ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОСВІТНИЦТВА В УКРАЇНІ [2]
РОЗВИТОК ОСВІТИ У ПЕРІОД ВИЗВОЛЬНИХ ЗМАГАНЬ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ [1]
УКРАЇНСЬКА ПЕДАГОГІЧНА ДУМКА І ШКОЛА ЗА РАДЯНСЬКИХ ЧАСІВ [1]
РОЗВИТОК ПЕДАГОГІКИ І ШКОЛИ В УКРАЇНСЬКІЙ ДЕРЖАВІ [1]
БІБЛІОТЕКА ЯК ВАЖЛИВА ЛАНКА РОЗВИТКУ ШКІЛЬНИЦТВА В УКРАЇНІ [1]
ЄВРОПЕЙСЬКІ ТРАДИЦІЇ У РОЗВИТКУ ОСВІТИ В УКРАЇНІ [1]
Міні-чат
200
Наше опитування
Чи необхідний Христинівці краєзнавчий музей?
Всього відповідей: 104
Статистика
Хмарка тегів
Погода
Друзі сайту

Наша рідна школа

Пошук
Loading
Головна » Віртуальні галереї » Історія шкільної освіти в Україні

У розділі матеріалів: 14
Показано матеріалів: 11-14
Сторінки: « 1 2

ОСЕРЕДКИ ШКІЛЬНИЦТВА XIV – XVI СТОЛІТЬ

У XIV ст.. починає складатися така система закладів шкільної освіти: монастирські стаціонарні (вивчали читання, письмо, теологію, літературу, мови), міські магістратські, кафедральні школи. У XVI ст. заклади шкільної освіти, за твердженням Х. Титова, «… стали усилено размножаться… существовали школы самыхъ разнообразныхъ типовъ и названій  (приходскія, каоедральныя [епархіальныя], духовныя семинаріи, колегія, такъ послъ ( с половины XVI въка) и протестанскія … Рускіе люди … знали такія школы, сами посъщали ихъ и посылали своихъ дътей учиться въ нихъ, но у себя пока, до времени, предпочитали обходиться и удовлетворятьчя тъми первоначальными школами церковной грамотномти, какія древняя (до-монгольская) Русь завъщала …» [Титов Х. Стара вища освіта в київській Україні кінця XVI – поч.. ХІХ в. – К.: друкарня Академії Наук, 1924. – С.16].

ОСЕРЕДКИ ШКІЛЬНИЦТВА XIV-XVI СТОЛІТЬ | Переглядів: 1501 | Додав: Razak | Дата: 2012.01.31 | Коментарі (0)

ЄВРОПЕЙСЬКІ ТРАДИЦІЇ У РОЗВИТКУ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Українська національна школа констатується на куль­турно-історичних засадах і водночас є частиною євро­пейської цивілізації, результа­том культурних впливів інших держав. Ще з давніх часів схід­ні і західні сегменти європей­ської цивілізації взаємодопов­нювались новими культурними традиціями, віруваннями, напрацюваннями у сфері освіти.

Не можна не згадати україн­ського астронома, медика, математика й мислителя-гуманіста XV століття Юрія Дро­гобича (Котермака), який, перебуваючи на посаді ректо­ра Болонського університету (Італія), професора Ягеллонського університету (Польща), переносив на євро­пейський ґрунт національні освітні традиції. Так само, представники католицької громади просували на право­славний Схід кращі здобутки своєї системи освіти. Чимало представників української еліти XVI XVII століть на­бувало знань в освітніх закла­дах ордену єзуїтів — колегіях. Серед них — Богдан Зіновій Хмельницький.


Бібліотека як важлива ланка розвитку шкільництва в Україні
На всіх етапах розвитку національного шкільництва книга відігравала надзвичайно важливу роль. Про перші бібліотеки, як зазначає дослідник бібліотечної справи Д. Б. Балика, вже йшлося в святих книгах, у скрижалях - Біблії, Корані. Поняття "бібліотека" бере початок уже в феодальні часи. Воно походить від грецької (посудина для схову книг). Пізніше слово «бібліотека» трансформувалось у визначення бібліо – книга, тека – місце збереження, тобто бібліотека – місце збереження книг (книгосховище). В ті часи бібліотеку беруть у похід, ховають у храмі під подвійним замком.

В Україні-Русі поява хрис­тиянства в X столітті сприяла розвитку письменства, напи­санню літописів, збиранню книжок, утворенню перших бібліотек при церквах і мона­стирях.


Історична місія школи зумовлена особливостями суспільно-політичного, економічного, культурного і духовного життя у відповідні періоди.

У добу християнізації Русі, долучаючи тогочасну еліту до релігії, школа водночас сприяла поширенню письма і читання. Загалом поєднання освітньої, культуротворчої і духовної місії стало характерною особливістю української  шкільної освіти, що зберігається до наших днів. Починаючи з XV століття, коли на арені історії виразно виявляє себе українська нація, школа обрала місію націєтворення. Плекання національної культури і духу нації стало одним з її пріоритетів. Місія націєтворення є невичерпною, допоки житиме українська нація, її мова, культура.


1-10 11-14
Головна » Віртуальні галереї
Матеріали зібрав і підготував Богдан Миколайович Калиндрузь © 2024